Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] dyski samsunga

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] dyski samsunga
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 01 Feb 2014 15:38:47 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 1 Feb 2014 03:25:36 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <lchlv5$suu$1@node1.news.atman.pl>
 od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>  :

>"(c)RaSz" 52ec384e$0$2156$65785112@news.neostrada.pl

>Ja mam lepszy pomysł. ;) Dwa talerzyki obracające się w przeciwnych
>kierunkach. Jeden robi za nośnik, drugi za wielogłowicę. ;)
>
>Może być też wersja dla biedniejszych -- trzy talerzyki; dwa zewnętrzne
>wirują przeciwbieżnie (czyli w przeciwnych kierunkach) a środkowy nie
>obraca się. Zewnętrzne stanowią nośnik, zaś wewnętrzny jest wielogłowicą. ;)

Coś podobnego stosowano kiedyś w napędach CD, zwało się to Multibeam,
sukcesu nie odniosło.
W HDD coś takiego, moim zdaniem, nie ma sensu ze względu na koszt,
znacznie taniej będzie dodać flash cache o rozsądnej pojemności(16-32
GiB) lub spiąć dyski w RAID.