Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] S.M.A.R.T. z dysku - czy czas zacząć się bać?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] S.M.A.R.T. z dysku - czy czas zacząć się bać?
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 28 Jan 2014 18:59:27 +0100
Użytkownik "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał w
news:52e76101$0$2222$65785112@news.neostrada.pl...
:W dniu 2014-01-28 02:35, Krystek pisze:
: >
: > (...)

: Zainstaluj sobie jakiś przyzwoity program do sprawdzania stanu dysku,
: np. smartmontools i jeśli stan dysku zacznie się pogarszać to zostaniesz
: poinformowany.

Taki program robi to w tle (nie chcę zamulać swego leciwego PC)?

: Uruchom na razie długi test smart,

Tzn. z jakiego softu?

A tak poza tym: czy jeśli S.M.A.R.T. jest "enabled" - to jakoś zauważalnie
spowalnia pracę HD? Czy skórka warta wyprawy, czyli: włączać go, czy machnąć
ręką, tym bardziej że jego wskazania nic mi nie mówią...