Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] NAS z klientem VPN/PPTP

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] NAS z klientem VPN/PPTP
From: Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
Date: Sat, 25 Jan 2014 17:05:44 +0000
On 25/01/2014 02:15, Krystek wrote:

Sprawa jest prozaiczna: bo po prostu chcę trzymać na drugim dysku inne
rzeczy. Mogą to być pliki z kopią obrazu partycji systemowych komputerów
w biurze. Do drugiej kieszeni mógłbym także wkładać w razie potrzeby
swój dysk ze swoimi danymi, a same dodatkowe dyski mogą być innej
pojemności, niż dysk podstawowy-główny.

A kto Ci broni podpiąć taki dysk do NASa przez USB?

Wiem, wiem. Mam już instrukcje do NAS-ów NETGEAR-a i opis systemu :)
Fajnie to wygląda, ten cały X-RAID (zresztą i Synology, i QNAP mają tego
typu rozwiązania, ale jak sobie poczytałem filozofię działania tych
rozwiązań to faktycznie chyba NETGEAR-owa najciekawsza; szkoda tylko, że
w odróżnieniu od konkurentów nie pozwala na łatwe tworzenie woluminów na
poszczególnych dyskach, tylko przez te hocki klocki przy uruchamianiu).

Nie jest, źle. W końcu ile razy się to robi? Raz na wstępie? ;D
A co do filozofii rozwiązania to najlepiej widzać to tu http://www.readynas.com/?p=656

W przyszłości i tak planuję sprawić sobie jakiegoś dodatkowego, domowego
NAS-a - bardziej multimedialnego, na którym będą składowane mniej
wrażliwe dane. Są różne nowe, ciekawe urządzenia. QNAP-y też mi się
podobają (oglądam właśnie demo - <http://qnapdemo.myqnapcloud.com:9090/>
user:qnap pass:qnap). Ciekawie to wszystko wygląda i wszystko jest do
rozważenia.

Zgoda, QNAP czy Synology mają ładne GUI i praktycznie wszystko się z niego "wyklika", ale tak się składa, że mam RNDU2 i TS-112 i porównując ich "multimedialność" to RNDU2 wygrywa. RND nie ma wpradzie tak potężnego GUI, ale jest dostęp przez SSH a to Debian - masz dostęp do wszystkiego. Właśnie jestem na etapie sprzedaży tego QNAPa i dodania drugiego RND jako backup.
--