Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] NAS z klientem VPN/PPTP

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] NAS z klientem VPN/PPTP
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Thu, 23 Jan 2014 04:20:14 +0100
Potrzebuję kupić NAS do backupu danych z aplikacji na komputerze pod kontrolą Windows XP Professional pełniącego rolę serwera, która robi zrzut bazy danych do pliku. NAS będzie zainstalowany w innej lokalizacji, niż serwer z aplikacją. Router, do którego podłączony jest serwer ma opcję serwera VPN/PPTP do tunelowania połączeń. Zdalnym użytkownikom podczas połączenia tunelem z danymi login/hasło przydziela na sztywno wybrany przez admina adres IP sieci lokalnej. Chciałbym przydzielić NAS-owi konkretne IP, by po podłączeniu przez tunel był widziany jako zasób sieci lokalnej, na który można kopiować dane.

Z tego, co zdążyłem się zorientować to NAS-y oferują usługę serwera i do tego serwera PPTP musiałby się łączyć zdalnie komputer z danymi do przekopiowania. Z pewnych względów taka opcja odpada (no, w ostateczności będę zmuszony i tak kupić jakiś NAS bo taki jest wymóg właściciela danych na serwerze, ale to po wyczerpaniu możliwości rozwiązań, które opisałem powyżej jako potrzeby). Chcemy też uniknąć łączenia NAS-a z chmurą producenta, by nie przepuszczać danych przez jego infrastrukturę (ale nie wiem, czy tak się do końca da, bo czytałem o obowiązkowej rejestracji urządzeń w serwisach producenta - na przykład po to, żeby odzyskać klucze szyfrujące do dysków i tego typu sprawy konfiguracyjne).

Jakieś propozycje producentów tego typu sprzętu: QNAP, NETGEAR, Synology, coś innego? Wymagania sprzętowe dla NAS-a to zatoka dysku z wyjmowaną szufladką-zatrzaskiem (żeby nie trzeba było rozkręcać całego NAS-a przy podmianie HDD) i maksymalnie 2 zatoki na dyski (czyli 1, góra 2). Danych przy jednym zrzucie jest kilkaset MB, a druga zatoka służyłaby dla kolejnego dysku, na który można by skopiować dane z dysku 1 i przekazać je np. innej osobie.

Będę wdzięczny za sugestie i porady.

Pozdrawiam

Krystian

--