Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakaś sprawdzona marka akumulatorów (baterii) do laptopa?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakaś sprawdzona marka akumulatorów (baterii) do laptopa?
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 22 Jan 2014 16:10:16 +0100
W dniu 2014-01-22 15:18, Poldek pisze:
Adam wrote:
W dniu 2014-01-22 13:40, Poldek pisze:

Chcę wymienić akumulator (niektórzy nazywają to baterią) w starym
laptopie. Oryginalny akumulator działał bardzo przyzwoicie przez ok. 3
lata. Potem kupiłem taki, jaki był najłatwiej dostępny za 150 zł i
działał przez ok. 10 miesięcy. Teraz znów chcę wymienić, ale na jakiś
przyzwoity zamiennik. Czy są jakieś marki zamienników, które mają dobrą
renomę? Chcę, żeby pochodził dobrze przez 2-3 lata i żeby nie kosztował
tyle, co oryginalny akumulator do tego modelu. Laptop to IBM z 2006 roku
wciąż sprawuje się bardzo dobrze.

Dla IBM 3 lata to mało. Czyżby nie miał funkcji "Battery Lifespan" czy
jak to tam się nazywa? Jest to w pakiecie Power Manager".
Polega to na tym, że laptop pobiera prąd z zasilacza, lub z akumulatora,
gdy zasilacza nie ma. Natomiast ładowanie następuje dopiero po
przekroczeniu zadanej wartości minimalnej i nie ładuje też do pełna.

Ma funkcję battery lifespan, ale nigdy nikt się tym nie przejmował i nie
włączał żadnych funkcji przedłużających życie akumulatora.

To na nowym akumulatorze włącz. Szczerze radzę.
Akumulatory Li-Jon (i nie tylko one) mają ograniczoną ilość cykli ładowania. Jeśli lifespan nie jest włączony, to licznik można wyczerpać już po roku :(
Szkoda kasy.

Oczywiście ten "licznik" to pewne uproszczenie, jednak oddaje istotę zagadnienia.

--
Pozdrawiam.

Adam