Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Moment obrotowy zawiasów laptopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Moment obrotowy zawiasów laptopa
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Tue, 21 Jan 2014 12:47:56 +0100
Dnia 2014-01-21, o godz. 11:01:20
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał(a):

> Cześć
>  Dostałem do reanimacji starego laptopa HP Compaq 6720. Zawiasy są

Stary jak stary. Ja tam mam 6720s z dyskiem zmienionym na SSD plus 4GB
pamięci i pod Win8 czy Ubuntu chodzi bezproblemowo.

> wyłamane z pokrywy a jeden ma nawet ułamany "wąs". Sądzę że to
> nastąpiło dlatego że za ciężko zaczęły chodzić. Z trudem je
> przekręcam w palcach. Czy ktoś zna jakiś domowy sposób oceny czy
> zawias kręci się z właściwym momentem obrotowym? Albo chociaż wie
> jaki moment (w kGm) jest poprawny? Na dobitkę moje zawiasy obracają
> się z momentem zmiennym w funkcji kąta obrotu. Ma tak być czy to
> efekt zużycia?

Efekt zużycia. Jak zaczęły ciężko chodzić trzeba było wtedy rozebrać,
wyczyścić i przesmarować. Teraz lepiej znaleźć nowe zawiasy i wymienić.
Na Alledrogo nowe zawiasy to 30-40PLN Jaki jest moment obrotowy nie
pomierzę bo nie mam czym ale poruszać się płynnie z niewielkim oporem i
bez żadnych luzów.

Zdrówko