Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] karta LPT a klucz sprzętowy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] karta LPT a klucz sprzętowy
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Mon, 20 Jan 2014 11:39:07 +0100
Dnia 2014-01-18, o godz. 18:57:32
JDX <jdx@onet.pl> napisał(a):

> On 2014-01-18 13:31, Krzysiek wrote:
> [...]
> Ale to chyba zależy przede wszystkim od tego zabezpieczonego softu.
> Jeśli jest jakiś archaiczny, "dosowy", gdzie programista mógł gmerać w
> porcie wg własnego widzimisię i do tego zakodował na twardo
> nazwy/numery portów to mogą być problemy. Ale chyba już nikt nie
> używa takich zabytków :-D. Natomiast jeśli korzysta z mechanizmów
> Windows to nie powinno być żadnych problemów i każda sprawna karta
> powinna działać.

Zdziwiłbyś się jakie "zabytki" się sprzedaje i używa ;-)
Jeden z popularniejszych na polskim rynku systemów sprzedaży w
gastronomii wywodzi się z czasów Win95 i Access 2.0. Spolszczenie -
dodam że niekompletne bo brak pełnej dokumentacji do backendu ;-) -
systemu z USA zresztą. Między innymi zalecanym przez firmę go
sprzedającą systemem jest maksymalnie WInXP bo w od Visty w górę
pojawiają się problemy z połączeniami sieciowymi z terminalami.
Podstawowym rodzajem klucza jest właśnie klucz na LPT. Wersja klucza na
USB jest dostarczana na wyraźne życzenie i czeka się 2-3 miesiące aż
przyleci z USA. I mimo tych ograniczeń system nadal się nieźle
sprzedaje.

Zdrówko