Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Najlepszy HDD 2.5" wewnętrzny SATA 1 TB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Najlepszy HDD 2.5" wewnętrzny SATA 1 TB
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 15 Jan 2014 17:07:34 +0100

"Irokez" 52d588d7$0$2359$65785112@news.neostrada.pl

Raczej szukaj tutaj:
http://www.semicon.toshiba.co.jp/eng/product/storage/built-in/portable_hdd/index.html

jeżeli chcesz 7200 musisz zejść na tą chwilę do 640GB w przypadku Toshiby.

To bez sensu -- mam kupić nowy dysk i nadal dusić się?...
1 TB by się przydał. Jeśli kupić nowy -- to tylko 1 TB lub większy.

Nie wiem tylko czy jest sens koniecznie cisnąć na te 7200 jeżeli taki WD Blue 5400 niewiele ustępuje a czasami jest szybszy na ten przykład:
http://www.tomshardware.com/reviews/notebook-hard-drive-review,3270-8.html

Może i nie ma. Chciałem najszybszy -- kiedyś to
były właśnie z szybkościami 7200 rpm dla 2.5 cala.
Na oszczędzaniu energii nie zależy mi  -- bo notebook
i tak pracuje stale z zasilaniem.

Ja sobie dyski Toshiby za to chwalę jako zewnętrzne pamięci masowe

A ja nie. Toshiba, jaką mam, kupiona (320 GB) w obudowie Platinum:

-- pożera dużo w czasie startu (w razie braku amperów, schodzi na 1 MB/s)
-- jest straszliwie głośna
-- jest straszliwie powolna

Po wstawieniu do netbooka -- netbook staje się (jakby to
określić) nieatrakcyjny... ;) Głośny i powolny!!! Ślamazarny!!!

podpinane do TV, laptopów, maszyn przemysłowych (panele PC, HMI, Industrial PC) gdzie taki WD robił mi problemy, Seagate trochę mniej. Są ciche, zimne i potrzebują niewiele po prostu prądu do działania.

Jak już pisałem -- Toshiba sprawia duży problem.
Na jej obudowie widnieje (albo raczej -- czernieje,
bo to czarne litery na białym tle) napis -- 1 A!!!

Pozdrawiam

PS. w Auchułanie czy jak się tam pisze kupiłem za 239zł dysk zewnętrzny  1TB
Verbatim. W Środku siedzi sobie Toshiba MQ01ABD100.

Ja swoja Toshibę w obudowie Platinum też kupiłem w Auchan.
Kosztowała 300 pln w maju 2009 roku. Tuż przed tajlandzka
powodzą (po której dyski podrożały chyba dwukrotnie) kupiłem
w Auchan za 159 pln Samsunga o pojemności 500 GB. W realu chwilę
później można było kupić 1 TB zewnętrznego Samsunga za 300 pln.

Samsung w obudowie iomega ma słabe gniazdo USB -- poza tym jest z nim OK.

Toshib już raczej nie chcę. :)

--
  .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'