Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] switch Gigabit

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] switch Gigabit
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Tue, 14 Jan 2014 12:12:58 +0100
Dnia 2014-01-14, o godz. 10:49:46
Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia> napisał(a):

> To już bym wolał MieTka 2011 - możliwości znacznie większe i w
> zależności od modelu, cena niższa.

Płyty 2011 to ciut inne zastosowanie bo to routerboard a nie switch.
Poza tym przy 10 portach w modelach 2011 tylko 5 jest 1G a reszta to
100M. Fajne ale do trochę innych zastosowań niż typowy switch. Poza tym
HP ma fajną gwarancję - po zarejestrowaniu przy awarii wymiana w ten sam
dzień roboczy.

> Netgear ma też zarządzalne (można wyłączyć QOS jak i zarządzanie vlan,
> trunk) 1Gb, w cenie ok 150 zł za 8x1Gb (jest też wersja 5p i/lub PoE).
> Jedyna wada, to konfigurator, o ile dobrze pamiętam, był tylko pod
> Windows. Droższe modele mają już web panel. Ten niestety był z tych
> prostszych. Acz stabilność i funkcjonalność była ok.

Mam parę tanich switchy Netgear i dziękuję. Przy normalnym ruchu
zwisają losowo. Czasami parę tygodni spokój a czasami konieczność
resetowania dzień po dniu. Totalna porażka po paroletnich
doświadczeniach z HP2626/2650. To już z tanich stabilniejsze były tanie
switche  Linksys by Cisco. Co ciekawe tanie niezarządzalne 8-portowe
Netgear-y 1G działają od kilku lat bez żadnego problemu.

Zdrówko