Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki laptop do 1500zl z USB 3.0 i integra?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki laptop do 1500zl z USB 3.0 i integra?
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Fri, 3 Jan 2014 14:32:30 +0100
Dnia Fri, 3 Jan 2014 14:17:34 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> Codziennie robisz backup całego dysku?

Nie.

> Czy raczej tylko ważne pliki albo backup przyrostowy?

Ja z laptopa nie korzystam na codzień. Wobec czego jeżeli już zachodzi
kopiowanie, to w sytuacji przygotowania się do jakiegoś wyjazdu, zrzucenia
danych po powrocie. Wtedy to tego potrafi u mnie latać sporo

> Poza tym w laptopach większość dysków to nadal
> tradycyjne HDD i to często 5400. Problemem jest raczej wydajność dysku
> w laptopie a nie interfejsu sieciowego.

So swojego akurat pakowałem AFAIR 7200 rpm. Zresztą - co za problem
sprawdzić? Ten sam zestaw danych, ten sam komputer odbiorczy (tam będzie
wpadać na 2×7200rpm w RAID0), raz kopiowanie po Gigabicie, restart,
kopiowanie po 100 Mbit. :)

> Ja z laptoków robię backup częściowy po WiFi - nie chce mi się po prostu
> podłączać do laptoków kabelka.

Ja nie twierdzę, że trzeba koniecznie po kabelku. Część osób z laptopa
korzysta jako z podstawowego narzędzia pracy, część osób w różnych miejscach
korzysta z zasobów poprzez sieć - właśnie po to, by ograniczyć ilość
krążących wersji. Próbowałem swego czasu robić skład linkując grafiki
udostępnione na NASie po 100 Mbit - dziękuję, postoję, więcej nie chcę. Po
gigabicie było już lepiej, ale też bez szału. :)

[ Fotografia żony w portfelu przypomina, że zamiast niej mogłoby być       ]
[ w tym miejscu znacznie więcej pieniędzy.                (JoeMonster.org) ]