Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] switch Gigabit

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] switch Gigabit
From: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>
Date: Tue, 14 Jan 2014 13:56:51 +0100
W dniu 14.01.2014 12:12, Maciek Babcia Dobosz pisze:

> Płyty 2011 to ciut inne zastosowanie bo to routerboard a nie switch.
> Poza tym przy 10 portach w modelach 2011 tylko 5 jest 1G a reszta to
> 100M. Fajne ale do trochę innych zastosowań niż typowy switch. Poza tym
> HP ma fajną gwarancję - po zarejestrowaniu przy awarii wymiana w ten sam
> dzień roboczy.

Można to śmiało przerobić na switch i wówczas mamy dużą wydajność na
wszystkich portach. Co mi z tego, że switch za 50zł ma 10 portów 1Gb,
skoro zatyka się już przy ruchu 600Mb? A tym charakteryzują się tanie
zabawki.

RB ma też inne modele z większą liczbą portów. Cena niestety już
większa, ale jak napisałeś, RB nie jest to stricto switch.

> Mam parę tanich switchy Netgear i dziękuję. Przy normalnym ruchu
> zwisają losowo. Czasami parę tygodni spokój a czasami konieczność
> resetowania dzień po dniu. Totalna porażka po paroletnich
> doświadczeniach z HP2626/2650. To już z tanich stabilniejsze były tanie
> switche  Linksys by Cisco. Co ciekawe tanie niezarządzalne 8-portowe
> Netgear-y 1G działają od kilku lat bez żadnego problemu.

Ja miałem Netgeara i śmigał dwa lata bez żadnych zwiech. Jedyną
niedogodnością był wspomniany soft do zarządzania pod windę.