Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Router - jaki kupić?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Router - jaki kupić?
From: "R.e.m.e.K" <go@dev.null>
Date: Mon, 9 Dec 2013 22:40:33 +0100
Dnia Mon, 09 Dec 2013 21:43:45 +0100, Mr. Misio napisał(a):

> A cos z wieksza niz 4 iloscia portow giga lan?
>
> Bo wlasnie przypomnialo mi sie, ze z chciea pozbylbym sie dodatkowego
> switcha, bo 4 porty m i nie wystarczaja :)

Ja bym sie tak z tym wywalaniem switcha nie spieszyl tylko sie zastanowil.
Np. jesli masz serwer NAS i targasz z niego dane na kompa to majac go
wpietego razem z kompem w switcha (i sa w tej samej podsieci w sensie
adresow) w ogole ruch sieciowy omija router nie obciazajac jego procka. To
moze byc czasem przydatne, bo procki w routerach nie sa zbyt mocne, a mozna
im kazac zajmowac sie innymi ciekawymi rzeczami, np. VPNem, TORem czy nawet
Torrentem. Dobry switch w dobrym miejscu moze pomoc. Moze byc tez
wzmacniaczem sygnalu jesli jest zlokalizowany z dala od routera i dolacza
kilka urzadzen z innej lokalizacji.

--
pozdro
R.e.m.e.K