Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] dd if=... ile trwac moze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] dd if=... ile trwac moze?
From: andromeda <jakis@email.com.pl>
Date: Mon, 18 Nov 2013 07:00:15 +0000 (UTC)
Dnia Sat, 16 Nov 2013 19:39:23 +0100, Mr. Misio napisał(a):

> dd if=/dev/zero of=/dev/sda
>
> ile to to moze trwac na przecietnym 4-letnim PC?
>
> top nie pokazuje specjalnie aktywnosci dd, ale tak ma ponoc byc :)
>
> trwa juz z godzinke, dysk 500GB sata
>

> fut: pl.comp.pecet

To zależy jak wykonujesz ja np. jeżeli robię to na kieszeni zewn. to dysk
500G może nawet trwać dobę -wszystko zależy od prędkości zapisu (lub
odczytu). Z jaką prędkością to idzie możesz uzyskać poleceniem:
 killall -USR1 dd
Zapis ten możesz nieco przyśpieszyć:
dd if=/dev/zero of=/dev/sda bs=4k

O wykonywanym poleceniu (czy jest wykonywane) lepiej sprawdzisz
poleceniem:
ps aux | grep dd

Polecenie "top" bardziej służy do sprawdzenia jakie zasoby zużywają
poszczególne procesy. Widocznie polecenie dd zajmuje na tyle mało miejsca
w pamięci lub mało "zjada" procesor że nie pokazuje tego na 1-szym
ekranie.

--
Pozdrawiam