Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] kto ma mikroskop cyfrowy?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] kto ma mikroskop cyfrowy?
From: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>
Date: Tue, 15 Oct 2013 04:29:41 +0200
Robert Wańkowski wrote in
<news:525c7c27$0$32689$65785112@news.neostrada.pl>
> Chciałbym wiedzieć ile px na mm można maksymalnie uzyskać z odległości
> 200-300 mm.

Masz lustrzanke jednoobiektywowa (najlepiej z live view - bardzo ulatwia
manualne ustawienie ostrosci) badz mirrorlessa? Jesli tak, to chyba lepszym
rozwiazaniem bylby zakup zwyklego mikroskopu i wlozenie aparatu w miejscu
okularu.
Potrzebowalbys redukcji wkladanej do mikroskopu
(ta jest chyba o 1mm zbyt gruba
http://astrokrak.pl/124-zczka-0965q-m42x1-.html ale producent powinien
podtoczyc na zamowienie) oraz redukcji z M42 badz T2 na bagnet aparatu.

Sam czasami zastanawiam sie nad zakupem najtanszego korpusu mikroskopu
monokularowego (choc zdolnego do operowania z ciezkim aparatem) i
dokupienia starych, tanich obiektywow Carl Zeiss Jena badz PZO.

> Z kamery internetowej 640x480 mam około ~0,5 mm na 1 px.

Kamery Philips Vesta oraz TouCam Pro maja piksel o rozmiarze 5.6µm. 18 MPix
lustrzanka APS-C - 4.3µm.

Do fotografii planet milosnicy astronomii stosuja czesto kamery o wyzszej
rozdzielczosci, np Microsoft Lifecam Cinema HD.
http://ghonis2.ho8.com/lifecam/lifecam1.html

Posiadaja one piksel o rozmiarze 3µm.
www.ovt.com/products/sensor.php?id=29
Pytanie tylko, czy obiektyw mikroskopu zapewni odpowiednia rozdzielczosc,
by uzyskac ostry obraz na tak niewielkim pikselu.
--
Pozdrawiam
Radoslaw Ziomber