Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Quiet HDD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Quiet HDD
From: Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: Thu, 10 Oct 2013 08:39:23 +0000 (UTC)
Dnia 08.10.2013 Filip <filip@filip.pl> napisał/a:

> Co sądzicie o tym programie, czy on rzeczywiście wyłącza blokowanie głowicy?

Program programem, często dysk zlewa komendy ATA dotyczące ustawień
oszczędzania energii. Czasem ma własny sposób ustawienia, jak np. WD Green
(wdidle), czasem nie.

> Ustawiłem odpowiednią wartość 254, a w HD Tune zwiększa się liczba parkowań.

Najprościej wymusić króciutki zapis na dysk co kilka sekund.

while true; do
        /usr/bin/touch /var/lock/biciedysku
        /bin/sleep 5
done

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.