Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] UPS - shutdown 3 komputerów

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] UPS - shutdown 3 komputerów
From: grzehorz <g-rze-s@tego-nie-ma.pl>
Date: Thu, 26 Sep 2013 13:40:47 +0200
Oli wrote:

> Mam 3 komputery i mam zamiar kupić UPSa 600W(1000VA).
> Na krótkie wyłączenia prądu to starczy. 1-2 razy w miesiącu wyłączenia
> prądu są długotrwałe (1 - kilka godzin) i tu żaden UPS nie pomoże - trzeba
> zamknąć komputer. Na UPSie jest USB, którym jest podawany sygnał do
> komputera o rozładowaniu baterii. I w tym momencie na komputerze program
> dostarczany z UPSem robi shutdown komputera.
>
> Tyle to ja wiem//przeczytałem i tu zaczyna się mój problem. A co z
> pozostałymi komputerami?! 1. Czy można ten sygnał z UPsa podać dalej do
> [...]

To się robi już na poziomie programu monitorującego.
Większość UPS ma oprogramowanie które na jednym z komputerów do którego
podłączony jest bezpośrednio UPS przez USB lub RS monitoruje UPSa, na
pozostałych jest oprogramowanie monitorujące już tylko informacje o stanie
UPS z tego "głównego" komputera.
W NUT nazywa się to master i slave.
Ze strony fideltronika:
###############
UPS Monitor

Fideltronik oferuje darmowe oprogramowanie UPS Monitor Client/Server
pozwalające na monitoring i bezpieczne zamknięcie większości systemów
operacyjnych oraz zamknięcie stacji roboczych i serwerów w sieci LAN
Oprogramowanie można pobrać ze strony POBIERZ
Charakterystyka

UPS Monitor jest oprogramowaniem zbudowanym w oparciu o architekturę
Client-Server i składa się z dwóch części instalowanych równocześnie:

    UPS Monitor Server
    UPS Monitor Client

UPS Monitor Server

Jest instalowany na komputerze, do którego UPS jest podłączony kablem
komunikacyjnym. Monitoruje on stan UPS-a i przekazuje do niego rozkazy
sterujące jego pracą.
UPS Monitor Client

Pracuje na stacjach roboczych i serwerach w sieci LAN. Jego zadaniem jest
informowanie użytkowników o stanie UPS-a i wykonywanie odpowiednich
uprzednio skonfigurowanych akcji oraz zamykanie systemu operacyjnego. Jest
instalowany na każdym komputerze, który jest zasilany przez UPS-a i na
którym ma być zamykany system operacyjny lub na tym, z którego chcemy
śledzić pracę UPS-a.
Ale to tylko przykład, bo teraz to już słabo jeśli oprogramowanie od UPSa
tego nie obsługuje...

Pozdrawiam
g.