Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Czym wgrać nowe firmware ?.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Czym wgrać nowe firmware ?.
From: Universis <universis@wp.pl>
Date: Mon, 23 Sep 2013 22:37:30 -0700 (PDT)
Witam wszystkich. Mam modem 3G firmy ZTE - model MF 112 brandowany dla
brytyjskiej sieci "3". Chciałbym zmienić w nim firmware na niebrandowane, moje
pytanie zatem : jakim programem to zrobić oprócz dc-unlocker ? Firmware mam.

Zauważyłem że Linux widzi ten modem jako : /dev/sr1  /media/3Connect i
zastanawiam się czy programem dd nie da się tego zrobić w kilku etapach :

dd if=/dev/sr1 of=/katalog/ztemodem.iso  -  żeby zrobić backup istniejącego
firmware

dd if=/dev/zero of=/dev/sr1 - żeby skasować stary firmware.

dd if=/katalog_z_new_FW/nowe_ztemodem.iso  of=/dev/sr1   - żeby zapisać nowy
firmware

Jesli ktoś już to przerabiał lub ma większą wiedzę tematyczną to proszę od
kilka słów na ten temat.