Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki UPS, warto brac regenerowany?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki UPS, warto brac regenerowany?
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Wed, 18 Sep 2013 09:20:18 +0200
Dnia 2013-09-18, o godz. 00:39:14
BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał(a):

> Dedykowane do UPS? Pierwsze słyszę. Najtańsze popularnie zwane
> żelowymi będą OK. Choć wykonane z lepszych materiałów będą działać
> dłużej, ale czy jest sens płacić np +100% za to, że akumulator będzie
> działał 50% dłużej? Czyli np akumulator 7Ah najtańszy kosztuje około
> 35zł, będzie działał jakieś 2-3 lata, potem kupujemy nowy za 35zł.
> Albo kupujemy lepszy za 70zł, który wytrzyma 3-4 lata i potem znów
> nowy za 70zł. Wobec tego najtańszy przez 10 lat kosztuje nas
> 5*35zł=175zł lub 4*35zł=140zł, droższy kosztuje nas 4*70zł=280zł lub
> [...]

Tanie będą miały parametry katalogowe przez 2-3 miesiące. Potem
niestety ich parametry lecą szybko w dół. Przy domowym UPS-ie do
jednego komputera tak tego nie widać. Przy większej baterii i częstych
przerwach w zasilaniu jest to szybko widoczne. Bardzo szybko padają po
mocnym rozładowaniu - czasami wystarczy dosłownie kilka cykli
rozładowujących je powyżej 50-60 procent i akumulator nadaje się do
wyrzucenia. Mam w różnych UPS-ach (głownie rackowe APC ale też
Fideltronik i trochę drobnicy) około 200 sztuk. Nigdy więcej tanich
akumulatorów no-name. Dość mam sytuacji ze po pół roku okazuje się że
UPS nie potrafi podtrzymać napięcia na kilkadziesiąt sekund podczas gdy
z wyliczeń obciążenia wynika że powinien to robić 10-15 minut. Przy
czym też nie należy przesadzać - nie kupuję akumulatorów od APC. Kupuję
te same modele bez ich sitodruku. Tak na oko ze 3 razy taniej niż z
sitodrukiem. ;-)

Zdrówko