Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] NAS domowy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] NAS domowy
From: Chris <xxx@xxx.com>
Date: Mon, 16 Sep 2013 22:57:18 +0200
W dniu 2013-09-16 20:21, Oli pisze:
Dla sieci prywatnej 3 komputerów chcę zainstalować dysk sieciowy NAS.

W internecie znalazłem pochlebne oceny dla Synology i QNAP
Skłaniam się do wersji QNAP TS-212
Jaka jest wasza opinie o tym modelu

Mam jaki domowy TS-112 i spisuje się bardzo dobrze, menu czytelne, szybkość działania bardzo dobra poza tym nie wiem co pisać po prostu klasa sama w sobie. Co do wyboru Qnap czy Synology to ta sama klasa sprzętu więc wybór zostaje miedzy systemem który się bardziej podoba, nowy w Qnapie wygląda bardzo podobnie więc żuć monetą :)

ps. w firmowych kompach jako magazyn mam zarówno Qnapa (4-bay) jaki i Synology (8-bay) i nie wiedzę różnicy w działaniu ale chodzą w 90% jako magazyny danych.

Dysków nie mam w rezerwie więc muszą kupić
Dysk 2TB WD RED   WD_WD20EFRX

Same WD RED, wcześniej miałem zakupione z Qnapem 4-bay Seagate ale poszły do zwrotu bo się coś gryzły i wariowały z WD nie ma problemu i są zalecane przez Qnapa.

Czy do do tego dysku NAS jest konieczny UPS?. Czy może się uszkodzić w
przypadku zaniku prądu

Dysk raczej nie powinien się uszkodzić za to rozjedzie się raid jak byś miał :)

Na stronie qnapa masz demo, logujesz się i łazisz jak po własnym więc możesz potestować.