Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] UPS - shutdown 3 komputerów

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] UPS - shutdown 3 komputerów
From: "Ghost" <ghost@everywhere.pl>
Date: Tue, 24 Sep 2013 18:58:24 +0200

Użytkownik "Oli" <OlisadebeF@aol.com> napisał w wiadomości news:524199b6$0$2217$65785112@news.neostrada.pl...
Mam 3 komputery i mam zamiar kupić UPSa 600W(1000VA).
Na krótkie wyłączenia prądu to starczy. 1-2 razy w miesiącu wyłączenia prądu są długotrwałe (1 - kilka godzin) i tu żaden UPS nie pomoże - trzeba zamknąć komputer. Na UPSie jest USB, którym jest podawany sygnał do komputera o rozładowaniu baterii. I w tym momencie na komputerze program dostarczany z UPSem robi shutdown komputera.

Tyle to ja wiem//przeczytałem i tu zaczyna się mój problem. A co z pozostałymi komputerami?! 1. Czy można ten sygnał z UPsa podać dalej do pozostałych komputerów i bezpiecznie je wyłączyć?? 2. Czy program głównego komputera przed wykonaniem shutdown mógłby uruchomić programowy shutdown pozostałych komputerów (windowsowy shutdown -m)

Serdecznie pozdrawiam,

Zaleznie od tego jakiego software do zarzadzania tym ups uzywasz mozna czasem w momencie shut down odpalic plik wsadowy, mozna tez ustawic konfiguracje tak, zeby zamknac inne maszyny zdalne. Orvaldi ma takie mozliwosci. Bez dodatkowych kart lan.