Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] dwa takie same monitory, ale nie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] dwa takie same monitory, ale nie
From: rs <no.address@no.spam.info>
Date: Thu, 12 Sep 2013 16:55:00 -0400
On 9/12/2013 4:29 PM, maX wrote:

Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.info> napisał w wiadomości
news:523012b9$0$35103$c3e8da3$460562f1@news.astraweb.com...
są dwa leciwe, ale sprawne monitory dell 240wfp. były kupione
dokładnie w tym samym czasie, razem z kilkoma innymi. przez lata były
używane w tych samych warunkach i mniej więcej tyle samo czasu, na
dwóch rożnych stanowiskach. jedno stanowisko zostało zwolnione wiec
postanowiłem podłączyć te monitory, do jednego kompa. okazało się, ze
jeden monitor ma inną barwę niż drugi. zresetowałem ustawienia
monitorów, sterownika karty. to samo. nawet nie można ustawieniami
zrobić, aby monitory te oddawały dokładnie taka sama barwę. kalibracje
z systemową [W7], obydwa przechodzą poprawnie.
jeden wydaje się być ok. np. biel jest biała, ale w drugim biel jest
jakby kremowa, ciepła, ale kolory są nadal soczyste, choć przesunięte
w kierunku zielonego i czerwonego i nic się nie da zrobić.
kiedy pracowały oddzielnie zapewne nikt nie zwracał uwagi, ale teraz
jak stoją obok siebie to różnicę bardzo widać. dodam, ze nikt w
pobliżu tych monitorów nie palił.

czy jest jakiś sposób, żeby zmusić, żeby te monitory dawały dokładnie
taka sama barwę? żeby biały był taki sam? czy może to znaczyć, ze ten
monitor z ciepłym białym, już się wysłużył? monitory te służą głownie
do pracy biurowej, netu, okazjonalnej obróbki zdjęć i oglądania wideo.
hiper poprawne odtwarzanie kolorów nie jest tu niezbędne. żeby tylko
odtwarzały je tak samo.

z góry dzięki za wyjaśnienie i poradę. <rs>

Pewnie nie pomoże ale zamień je miejscami (czyli pierwszy monitor do
gniazda drugiego przez kabel drugiego i vice versa). Bo może to nie
zależy od monitora, ale od gniazda wyjściowego lub kabla.

dzięki. próbowałem. to jest jednak kwestia monitora. znalazłem inne menu serwisowe w tym modelu. tamto, które proponował Helios zlicza czas, podłączenia monitora do sieci, ale nie jego aktywnego użytkowania. w tym menu różnica czasu użytkowania, miedzy tymi dwoma monitorami, jest prawie czterokrotna, wiec to chyba definitywnie wyjaśnia sprawę. <rs>