Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk TB z Windows XP

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk TB z Windows XP
From: "qwerty" <qwerty01@poczta.fm>
Date: Tue, 10 Sep 2013 20:05:01 +0200
Użytkownik "TM" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:522f590a$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...
Mam komputer na bazie płyty EP35-DS4 Gigabyte z procesorem Intel Core 2 Duo E8400 i systemem operacyjnym Windows XP SP3 oraz dwoma HDD po 500 GB. Brakuje mi wolnej przestrzeni dyskowej i zamierzam kupić dysk 2TB Seagate Barracuda ST20000DM001 lub WD Caviar Green WD30EZRX 3TB juz pod ewentualną modernizację w przyszłości. Pytanie: czy XP SP3 "obsłuży" dwa dyski 500 GB i dodatkowy 2 TB ewentualnie 3TB?

Liczba dysków nie ma znaczenia. SP1 do Win XP włącza 48 bitowe adresowanie bloków logicznych. Daje to tylko 131072 TiB, które może obsłużyć system.