Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] DDR3 1600 CL11 vs 1333 CL9 - 1333 szybsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] DDR3 1600 CL11 vs 1333 CL9 - 1333 szybsze?
From: Michal <snunkiawnev@dunflimblag.mailexpire.com>
Date: Sun, 01 Sep 2013 23:40:16 +0200
W dniu 2013-09-01 03:19, xcpy pisze:

> Wiec po jaka cholere robia te 1600 CL11?
> Kolejny marketingowy belkot?
>
> Jest jakas (jakakolwiek) przewaga 1600 nad 1333?
>
> PS
> To przeciez skandal, zeby pamieci z nowego lapsa
> byly wolniejsze od tych z 4 letniego gniota (hp) :)

A kupiłeś takie CL11, to dlaczego narzekasz? Co to za moduły? Bo nawet
taniutkie Kingstony HyperX Blu kupowane ~3,5 roku temu (tedy to nie były
takie taniutkie - płaciło się ponad 300 zł za 4GB) spokojnie działają na
1600 MHz CL9-9-9-27-1T tyle że przy napięciu 1,65V (nie OC tylko dane z
profilu XMP) - radiatory są przy tych 1,65V ledwie ciepłe. Różnica nie
jest wielka, ale jak robiłem przy zmianie testy ze 2 lata temu to jednak
było trochę szybciej na 1600 MHz (zwłaszcza w pakowaniu 7zipem/winrarem
z dużym słownikiem - 2/4GB) i przy superpi. W grach pewnie też ciut
lepiej, ale tu znaczenie ma CPU, grafika, dysk więc trudno to dokładnie
określić. Generalnie pomimo wielopoziomowej architektury cache w CPU
(bez tego obecne PC byłyby jak żółwie) jednak im szybsza pamięć tym
generalnie lepiej, nie ma się jednak co spodziewać cudów przy obecnej
pamięci DDR3 - nawet różnice pomiędzy DDR1333, a 1866/2133 nie zwalają z
nóg. Sporego skoku wydajności można się spodziewać gdy główna pamięć RAM
będzie DDR5, ale to szybko nie nastąpi. W PS4 Sony postawiło na DDR5
(oni zawsze lubili szybką magistralę pamięci - AFAIR w PS3 są Rambusy
działające z szybkością samego Cella), ale MS przyoszczędził w XBO, tak
samo producenci PC nie palą się do DDR5, a nawet do DDR4. Poczekamy do
kolejnej generacji CPU, płyt itp - w końcu trzeba co rok sprzedawać
konsumentom tą "rewolucję w sprzęcie" - jakby od razu wyprztykać się z
usprawnień to kto by kupował - w końcu i teraz rynek desktopów i nawet
laptopów coraz bardziej się kurczy na rzecz nowomodnych tabletów -
ludzie lecą do tego, co jest reklamowane.

--
/MB