Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Modem VDSL - proszÄ™ o opinie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Modem VDSL - proszÄ™ o opinie
From: "Cezary" <komp@serw.pl>
Date: Fri, 23 Aug 2013 18:11:19 +0200
Telefon możesz "zawiesić" (znaczy usługę telefoniczną) na rok czasu.
Płacisz wyraźnie mniej niż za utrzymanie czy plan podstawowy.
Dzięki. Zobaczę czy pozwolą mi z tego skorzystać.

Teoretycznie powinno być 20 Mb, sprawdzając
typowymi narzędziami wychodzi max. 16 Mb.
Jak testowane? I czy przy połączeniu kablem czy via wifi?
Tylko przy połączeniu kablem.
www.speedtest.net
www.speedtest.pl
www.orange.pl/speedtest.phtml
Wyniki na wszystkich podobne. Niczego na komputerze nie wyłączałem.
Traktowałem to jedynie orientacyjnie.

Wydaje mi się, że mylisz VDSL z FTTH.
Być może, ale tak podaje TP-Orange.
LB 1.0 to już zabytek, więc myślę, że warto zmienić opcję i go wymienić.
Też się skłaniam ku tej opinii. Chodzi mi o to czy nie będzie problemów
z konfiguracją modemu w celu korzystania z Internetu zarówno przez kabel
sieciowy jak i przez WiFi. Na początku z LB 1.0 takie problemy były.

Z Internetu na laptopie w domu (WiFi) korzystam głównie w tym samym
pokoju, w którym jest komputer stacjonarny z modemem. Jest to czasem
po prostu wygodniejsze. Zatem trudności mogą być jedynie z konfiguracją
sieci domowej, a nie z fizycznymi przeszkodami.

Czy są argumenty by zmienić modem z LB 1.0 na LB 3.0 (o ile byłoby
teraz możliwe, nie jestem pewien) zamiast LB 1.0 na modem VDSL?
Które z tych rozwiązań byłoby lepsze z punktu widzenia przyszłościowego
korzystania także z TV od TP-Orange (zamiast z kablówki)?

Pozdrowienia
Cezary