Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Komputery z AMD APU

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Komputery z AMD APU
From: sphinxozo@gmail.com
Date: Thu, 22 Aug 2013 02:23:36 -0700 (PDT)
W dniu środa, 21 sierpnia 2013 07:22:27 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
> żeby był niedrogi. Czy warto kupować zestaw
> http://allegro.pl/komputery-stacjonarne-klasy-amd-apu-111380 czy też w takim
> zestawie będą cześci dosyć złej jakości? Dysków twardych nie potrzeba, są w
> starym kompie Choć nie wiem, bo APU to są teraz najnowsze AMD, taniej było by
> FX? ale na tyle nowe aby działałą pamięć conajmniej DDR3

Jak masz juz resztę gratów może kup samą płytę główną i procesor. Bawiłem się
E350 (ten zintegrowany) do netu i oglądania filmów, youtube full hd dało radę
ale nie bardzo coś więcej.
Póżniej miałem A8 3850 , procek quadcore szybki dosyć nawet coś jak i3 wolne i5
intela. Grafika wbudowana dało radę grać w 1366x768 w wysokich/medium właściwie
w więszość gierek. A następny A10 5700, grafika szybsza niż a A8 ale procek
chyba wolniejszy takie miałem odczucie. Ten A8 to był faktycznie quadcore a ten
to quadcore ale właściwie 2 moduły po dwa rdzenie, działa inaczej i lepiej niż
HT w intelu ale nie wydaje mi się że ciągnie jak ten A8. Zalety to na pewno
małe zużycie prądu , ten A10 cały komp ciągnął maksymalnie 130W (liczony
watomierzem, OCCT + GPU furmark).
Czy warto? Jak nie masz ciśnienia na gry weź G1160 albo G840 używany znajdziesz
za 200pln, do tego jakaś tania płyta za kolejne 200. Będzie zwykle szybsze i
jeszcze mniej prądu. A w razie grania dodasz jakieś 5670 albo 6670. Wydajność
tej karty daje mniej więcej 20% lepszą niż wbudowana w A10 :)
A jak będzie wolno zmieniasz procesor na i5 i masz z głowy na kolejny rok czy
dwa.