Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] ADATA hd710

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] ADATA hd710
From: GAD ZombiE <gad@bez.spamu.pl>
Date: Wed, 14 Aug 2013 19:10:16 +0200
Witam

Za poradą z grupy, kupiłem właśnie dysk zewnętrzny na USB: ADATA HD710 1TB.
Testuję go właśnie w ten sposób, że wrzucam na niego większe partie plików, potem próbuję odczytać i patrzę na efekty. Ogólnie działa, ale zaniepokoiło mnie jedno zachowanie. Co niedługi czas dysk staje w czasie zapisu lub odczytu na kilka sekund. Przykładowo wrzucam plik 4GB na niego i średnio raz na pół minuty staje na kilka sekund, w tym czasie nic się nie dzieje - lampka dysku przestaje migać, system wyraźnie czeka na dysk, a po chwili znowu rusza i leci dalej. Błędów nie zgłasza żadnych.
To samo dzieje się przy odczycie z dysku, jak i przy zapisywaniu na niego.

Na wykresie wygląda to tak:
http://imageshack.com/a/img10/1526/12m.png

Widać wyraźnie, że w ciągu minuty dysk dwa razy stanął na chwilę. Dolny wykres pokazuje, że w tym czasie prędkość spadła do zera, ale za to (górny wykres) aktywność dysku wzrosła do 100%. W tym czasie, gdy ten wykres się generował, po prostu wrzucałem na dysk większą partię plików. Szło z prędkością 31MB/s.

Czy to normalne? Może zwiastuje to szybki pad dysku? Nie wiem czy go reklamować, czy jak. Trochę boję się na nim trzymać ważne dane, jeśli ma takie zachowania.

Pozdrawiam
Grzesiek