W dniu 2013-08-13 09:17, Maciek Babcia Dobosz pisze:
Kolejną rzeczą jest to że informatyka jest oderwana od rzeczywistości. W szkole
to nie powinna być informatyka tylko zajęcia komputerowe. Uczące obsługi
komputera. Dzieciak po nich powinien umieć napisać coś w edytorze, policzyć w
arkuszu, narysować obrazek, poradzić sobie z przeglądarką internetową i
mailerem.
Wprowadzanie programowania jest IMHO idiotyzmem i wynika z tego że tworzący
programy utożsamiają informatykę z programowaniem. Algorytmów powinno uczyć się
na matematyce bo to wiedza przydatna szerzej niż tylko w programowaniu.
Masz sporo racji z tym programowaniem na matematyce, bo nawet same
obcowanie uczniów z programami specjalistycznymi do obliczeń mogłoby im
pokazać, że są odpowiednie narzędzia do rozwiązywania skomplikowanych
operacji matematycznych. Podobnie w fizyce, czy nawet chemii.
To samo z arkuszami kalkulacyjnymi. Mało osób używa ich do tworzenia
czegoś bardziej skomplikowanego, niż tabelek do sumowania.
Tworzenie obrazów i obróbka wideo i dźwięku, komponowania w nawiązaniu
do zajęć plastycznych i muzycznych.
IMHO to powinny być takie zajęcia interdyscyplinarne nawiązujące do
różnych przedmiotów i wykorzystania komputerów w zajęciach, zadaniach,
pracy. Bo pograć to sobie uczeń sam bez problemu umie w domu.
K.
--
http://www.krystek.art.pl/
|