Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto kradnie gigabajty?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto kradnie gigabajty?
From: GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl>
Date: Sun, 11 Aug 2013 14:16:29 +0200
Dnia Sun, 11 Aug 2013 04:36:53 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

> Pendriwe Kingston,
> na obudowie 16 GiB
> na paragonie 16 GiB
> na półce w sklepie 16 Gib

Nie GiB, tylko GB. Producenci podają pojemność w przedrostkach
dziesiętnych, nie binarnych.

> we właściwościach 14,5 GiB...
> Kto zaiwanił półtora gigabajta?

Jeśli dobrze policzyłem, teoretycznie powinno być 14,9 GiB. Więc ktoś
zaiwanił ok. 400 MiB.

> I co będzie dalej: jeśli kupię sobie dysk np. 750 giga, to okaże się we
> właściwościach, że ma on tylko np. 680 GiB?

Może tak być.

> Tak ma być, czy windows/mójkomputer/dysk/właściwości kłamie?

Kłamie o tyle, że podaje wartość dla jednostek binarnych, a wpisuje
dziesiętną (tzn. liczy jak dla GiB, a wyświetla jednostkę GB).

--
GLaF