Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] UPS do dwóch komputerów

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] UPS do dwóch komputerów
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Mon, 5 Aug 2013 12:01:58 +0200
Dnia 2013-08-05, o godz. 11:17:21
Maciek <maciek@nospam.pl> napisał(a):

> Moc jest "nieco" przeszacowana (gdzieś tak o połowę), ale z obserwacji
> wynika, że w okolicy, gdzie ma pracować UPS, zdarzają się krótkie
> zaniki (czy może raczej zakłócenia) napięcia, ale jak już się
> zdarzają to seriami (czyli np. 5x co 5 minut na 1 minutę. Nie wiadomo
> co to jest, pewnie ktoś coś dziwnego do sieci podłącza. Elektrownia
> ma to w d*. Stąd moc UPS'a pozwalająca na około 20 minut ciągłej
> pracy podłączonych do niego urządzeń.

Odnoszę wrażenie że mylisz mocy całkowitej pobieranej przez komputery z
nominalną mocą pozorną UPS-a. ~650W to mi biorą 3 serwery rackowe
plus 2 stacje robocze i kilka urządzeń aktywnych w sieci. A wyatrcza na
to spokojnie 1500VA. Na pewno potrzebujesz tyle mocy na 2 komputery? Czy
raczej chodzi ci o to żeby UPS miał np. 1000VA i obciążenie 300W? Wtedy
masz ~20-25 minut pracy na akumulatorach.

> Teraz dodają zdaje się PowerChute Business Edition. O ile wiem tam nie
> ma pracy sieciowej. Każdy Agent ma podpięty UPS, a do tego jest
> Server, który monitoruje wszystkich Agentów i zapewnia centralne
> dojście do informacji na temat pracy UPS'ów. Chyba że nie o tym
> sofcie piszesz.

Niestety tu nie pomogę. U mnie chodzi to pod linuxem w oparciu o demon
apcupsd i

Zdrówko