Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowy laptop bez systemu a Linux

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowy laptop bez systemu a Linux
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sat, 3 Aug 2013 12:52:21 +0200
Dnia Sat, 27 Jul 2013 19:31:08 +0200, Baranek napisał(a):

> Wybacz, ale gadasz dziwne rzeczy. "Kanon" wśród programów graficznych?
> Rozumiem edycję tekstu, ale zabawa z grafiką to w porównaniu z tekstem
> zajęcie sporadyczne. W dodatku bardziej skomplikowane.

Popatrz na skróty klawiaturowe w GIMPie, popatrz na to, co jest choćby w
Paint .NET. Ja naprawdęjestem otwarty na stosowanie innych rozwiązań, gdzie
mogę podrzucam dobre darmowe programy, ale przepraszam uprzejmie - z GIMPa
zmuszony byłem korzystać około dwóch miesięcy. Nie wyobrażasz sobie, jakiej
ilości bluzgów te dwa miesiące u mnie wygenerowały. Nie dlatego, że to nie
był Photoshop. Dlatego, że najprostsze operacje, w sporej części programów
graficznych wykonywane w podobny sposób, akurat w GIMPie musiały być
przypisane inaczej. Nożeż…

> W przeciwieństwie do edytorów tekstu człowiek, który nauczył się uzyskiwać
> jakieś efekty w programie, którego zaczął uzywać, bardzo niechętnie
> przesiądzie się na coś innego, bo zbyt dużo będzie musiał się uczyć,
> zanim znów uzyska zadowalające go efekty. I skróty klawiaturowe tutaj to
> mały pikuś.

No to mam nadzieję, że trafisz na program, który pod np. Ctrl+C wcale nie
będzie miał opcji kopiowania zaznaczonego fragmentu…

> To, że Ty zmuszałeś się do korzystania z GIMPa, mając jak rozumiem pewną
> praktykę zdobytą z innym programem, nie oznacza, że te rozwiązania są
> złe.

Nie tyle sam się zmuszałem, co byłem zmuszony. :D I trzepnęło mną, gdyż - na
co dzień pracując w zestawie InDesign, Illustrator, Photoshop, to bardzo
dużych problemów z używaniem np. Corela nie mam. Pierdolety i
przyzwyczajenia oczywiście biorą górę, ale od biedy z CorelDRAW jestem w
stanie pracować. GIMP okazał się być narzędziem z innej - i to naprawdę -
poronionej rzeczywistości.

> Mnie zadziwia Twoja logika. Chcesz uzyskać w pełni kolorową stronę, na
> której umieścisz tekst. Czyli coś na kształt ulotki, folderu lub
> zaawansowanego graficzne dzieła. Pomijając juz kwestię, że domowa drukarka
> wymusi na Tobie znacznie większe marginesy, to do tego nie służy edytor
> tekstu! Masz programy graficzne, które pozwolą zrobić ulotkę. Masz też
> narzędzia do DTP, którymi zadziwisz świat cud publikacją. Zaprzęganie do
> tego edytora tekstu i marudzenie, że nie można w nim zrobić materiału ze
> "spadami" to jak mielenie kawy w maszynce do mięsa i marudzenie, że "jakaś
> [...]

A ja Ci na to: skończył się przygotowany w drukarni papier firmowy, wymóg
jest, żeby kilka dokumentów na takowym wyprodukować. Znajoma firma, której
całe CI przygotowywałem, ma też szablony dokumentów z firmowymi nadrukami w
wersji uwzględniającej minimalne marginesy ich biurowej drukarki.

Normalnie jest: załaduj papier firmowy do drukarki, twórz dokument na bazie
szablonu A, drukuj. Sytuacja awaryjna pt. papier firmowy się skończył: twórz
dokument na bazie szablonu B, drukuj.

I serio - nie wjeżdżaj mi z opcjami spadów i narzędzi do DTP, bo ja akurat z
DTP żyję. :D

[ 5 Mouris… 5! A teraz japa!                   (Król Julian, „Madagaskar”) ]