Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki zasilacz do zestawu bioracego 20-30W?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki zasilacz do zestawu bioracego 20-30W?
From: "xcpy" <xcpy@xcpy.xcpy>
Date: Sun, 18 Aug 2013 12:43:14 +0200
> 2GB ramu to troche malo, byle przegladarka zaktualizuje sie pare razy
> i okaze sie ze jest coraz bardziej ciasno

Pamiec juz byla - kazalem dokupic kolejne 2GB
(ceny obecnie sa takie a nie inne i ludzie skapia),
choc te 2GB przy nieotwieraniu 100 zakladek naraz styknie.

Zreszta bardziej martwilbym sie pluginami, flaszami, java
a nie "aktualizacjami" - sam adblock strasznie zwieksza zapotrzebowanie na
pamiec.

> tak samo z ssd, przy 120GB faktycznie masz 110GiB, z czego przynajmniej
> z 30-40% dobrze zostawic puste, moze sie szybko zapchac jezeli tempy
> i inne sa w domyslnych, trudno dostepnych miejscach

Poczatkowo chcialem kupic 60GB
(starczylby z zapasem + zapasem wolnej przestrzeni),
ale wzialem 120GB, bo byl ~2x szybszy + dluzej posluzy.
Oczywiscie TEMPy sa w ramdysku (na razie malutkim - ze 128MB).
Prefetch, swapa, indeksowanie tez wylaczylem, choc nie wiem czy to nie byl
blad.

> obciazenie masz tylko dla cpu, zeby miec wiarygodne dane musisz
> jeszcze pisac po ssd, ewentualnym napedzie optycznym, obciazyc gpu,
> poczekac az wentylatory wejda na najwyzsze obroty itd. itp.

Fakt - postaram sie tak przetestowac kolejnym razem.

> rozsadnie przewymiarowany zasilacz zapewnia dobra sprawnosc,
> zapas mocy na ew. modernizacje i co najwazniejsze jest cichy
> a o to czesto trudno dobierajac go ze zbyt malym zapasem

O ile planuje sie modernizacje to jeszcze te 400W ujdzie,
ale teraz wezme najmniejszy (300W?) i pewnie bedzie mial
wieksza sprawnosc dla tak malych obciazen - zreszta sprawdze miernikiem
i podziele sie wynikami.