Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowy laptop bez systemu a Linux

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowy laptop bez systemu a Linux
From: Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>
Date: Fri, 02 Aug 2013 14:21:13 +0200
Potrzebuję pomocy.

Kupiłem tego laptopa, o którym pisałem w tym wątku poprzednio.
Bez systemu. Znaczy miał być bez, ale zainstalowali jakiegoś DOSa.

Zacząłem instalować Linuxa Ubuntu 12.04 i nawet się udało, ale pojawił się problem: po restarcie komputer zgłasza "no active partition".

Plan miałem taki: kasuję wszystkie partycje założone przez producenta i zakładam trzy nowe:

1. system;
2. swap;
3. reszta.

Tymczasem po komendzie "sudo fdisk -l" dostaję takie coś:
http://scr.hu/4w1/2d0mx

Jakaś sieczka dyskowa. Mam co najmniej 4 partycje, nie mam pojęcia, co jest co.

Co mam zrobić, żeby to naprawić?
Mogę zacząć instalację od nowa - nie ma problemu, ale instalowałem już dwa razy. Zgaduję, że przy partycjonowaniu coś mi się chrzani.

--
MN