Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
From: GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl>
Date: Mon, 15 Jul 2013 13:44:50 +0200
Miałem ostatnio przykrą niespodziankę, kiedy to pierwszy piorun z lokalnej burzy pierdyknął mi w blok i wysadził dwa zasilacze w dwóch komputerach. Razem z tym poszły dwie płyty główne i kto wie co jeszcze, bo jak na razie nie pozbierałem się i wszystkiego nie miałem jak sprawdzić.

Ponieważ człowiek uczy się na błędach, postanowiłem zainwestować w jakieś zabezpieczenia na przyszłość. Wygląda na to, że instalacja elektryczna w moim bloku do dobrych nie należy i mam pewne obiekcje do działania uziemienia w gniazdkach. Czy istnieją jakieś sensowne zabezpieczenia na skoki napięcia i takie właśnie sytuacje? Jakieś listwy z filtrami, bezpiecznikami? Czy takie rzeczy przed piorunem uchronią jakoś sprzęt? Może są inne dobre sposoby?

Ponownie wraca do mnie też temat, na który szkoda mi było czasu (bo jakoś to będzie, jeszcze mam czas ;)) i jednak chciałbym kupić dysk zewnętrzny na backup danych, który będę odpinał od komputera i trzymał np. w szufladzie, a tylko co parę dni zgrywał na niego kopie zapasowe. Jaki dysk do tego najlepiej wybrać? Rozmiar około 1GB. Chciałbym, żeby był jak najtrwalszy i najbezpieczniejszy, prędkość, głośność itp nie grają żadnej roli. No i podpinany pewnie przez USB, żebym miał łatwość podłączania. Ale do tego chyba wystarczy jakieś urządzenie, które na to pozwoli (takie już widziałem). Na pewno ktoś z was się tematem już interesował, to może się podzieli informacjami:)

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/