Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak oni to robią, czyli rzecz o preinstalacji

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak oni to robią, czyli rzecz o preinstalacji
From: "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
Date: Mon, 8 Jul 2013 20:06:19 -0500
"$heikh el $hah" <xxx.xxx@xxx.xx> wrote in message news:51d7f713$0$1208$65785112@news.neostrada.pl...
Sam system pominę. Idea jest dobra, by był od razu na pokładzie wraz ze sterownikami. Ale po co instalują mi np. darmowe programy i triale? Bo ostatecznie wychodzi im z tego taki śmietnik, że nic tylko przez okno wyrzucić. I aby nie być gołosłownym, przykład: miałem problem z Thunderbirdem, bo przy pisaniu w oknie wiadomości (i tylko pisaniu) zwykle się tragicznie ciął. Przy czym o wiele cięższe programy działały płynnie. Solucji brak. Po czym przyszedł zwyczajowy czas na reinstalację systemu (z formatem). Zwlekałem z tym prawie półtora roku, bo wiadomo, że przyjemne to nie jest, a czasu poświęcić trzeba zazwyczaj sporo.
W każdym razie problem z Thunderbirdem zniknął. WTF, ja się pytam?
Szybko nowego komputera kupować nie będę, ale jak nie będę miał wyboru między wersją z systemem a bez, to zaraz po zakupie ściągnę piracką wersję OS-a i nie zawaham się jej użyć.

Kupowałem Sony, Toshibę i na bloatware nie narzekam - wszystko daje
się łatwo odinstalować z Control Panela... Nie miałem magii takiej jak Ty.
Ale problem z Thunderbirderm może być z powodu samego T-Birda...

Pytasz po co się to instaluje? Ano jest to rodzaj promocji - Norton Antywirus,
za friko pierwsze 3 miesiące - a potem może ktoś kupi zamiast wyrzucić...
To samo z MS Office - freebie działające parę razy i aby zachęcić jak
narkotykiem, a nóż widelec się spodoba i ktoś kupi. To samo dotyczy
odtwarzarek DVD czy programów edycji graficznych... Dawno temu były
też dialery do internetu przez modem, różne America Online czy Yahoo.
Każdy orze jak może - producenci są mocno przyciśnięci z profitami przez
konkurencję, więc jak mogą wydrzeć dodatkowe $20 za sprzedaż licencji
to pewnie to spróbują zrobić, niezależnie od tego co lubi klient...