Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Karta SD 32GB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Karta SD 32GB
From: ToMasz <Nieczytam@orange.pl>
Date: Thu, 04 Jul 2013 09:13:53 +0200
Pytanie powinno być raczej - jak są widziane/zapisane dane na karcie.
W linuksie jest to widoczne wprost, skąd jest ta różnica: natywnie
napędy typu pendrive czy karta SD są obsługiwane jako /dev/sda (np sda),
podobnie jak /dev/floppy, a nie jako partycja pierwsza /dev/sda1 (jak w
przypadku dysków "zwykłych").
że co proszę? /dev/sda to jest urządzenie
/dev/sda1 - to jego pierwsza pratycja
/dev sda2 - druga itak dalej

mało tego automonter wie że to dysk po usb a nie po sata i (domyślnie) montuje go w innym miejscu. Jeśli spróbujesz odmontować jedną z partycji takiego pena, to druga "Sama" się odmontuje

Jeśli urządzenie obsługuje karty/pamięci tak jak można się spodziewać
(czyli zgodnie z regułą, i najprościej jak się da, oczekując danych
wprost od pierwszego sektora), to w ogóle nie szuka żadnych tablicy
partycji, żadnych partycji - po prostu cała dostępna przestrzeń na
karcie traktuje jako jedną partycję.

jeśli tak jest, to windows/linux bez dodatkowego softu niczego z takiej karty nie odczytają

Chyba że jakieś urządzenie ma wbudowany mądrzejszy system operacyjny (np
android? nie wiem, nie próbowałem, ale linuksopodobny jest, więc
powinien umieć, ale czy automatycznie - to wątpię)
tyle partycji ile trzeba. dość popularną metodą powiększania pamięci telefonu, jest przydzielenie mu małej partycji z karty microsd. czyli masz już 2 partycje, śmiga wspaniale, komputer (linux) "widzi" obydwie
ToMasz