Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] SSD vs HD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] SSD vs HD
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 8 Jun 2013 16:12:57 +0200
Już dość dawno temu odtrąbiono rychły koniec kariery klasycznych HD z
wirującym talerzem, ale - jakoś nie schodzą ze sceny. Głównym powodem jest
zapewne wysoka cena pamięci SSD. Ciekawym jest, jak długo ta różnica będzie
tak duża... Jakie są trendy / prognozy? Trochę pogooglałem, ale znalezione
przeze mnie informacje były dość już dawne. Znalazłem opis (leciwy, więc
zapewne mocno nieaktualny), że:

"czas dostępu: 0,2 ms i 15,1 ms odpowiednio dla SSD i HDD. Średnia prędkość
transferu HDD wyniosła niecałe 84 MB/sekundę, a SSD 2,5-krotnie więcej,
225,8 MB/sekundę." - koniec cytatu.

Czas dostępu jest więc dla SSD niemal 75 razy szybszy niż w przypadku HD -
to po prostu nokaut! Ale onegdaj usłyszałem gdziesik, że zapis na SSD jest
od HD... wolniejszy? Czy tak jest nadal?

Wyszperałem też coś o "dyskach przyszłości":

http://www.dyski.wirt.pl/index.php/Krzem.html   - opisano tam pamięci
holograficzne. Nie ma przy artykule daty, nie wiem więc czy jest sprzed
tygodnia, czy może 5 lat. Czy takie urządzenia pamięci są już w sprzedaży,
czy ktoś coś słyszał? Bo google mi nie pomogło.

Znacie może aktualne porównanie głównych parametrów SSD vs HD? Czy firmy
produkujące klasyczne HD zapowiadają rychłe (albo w jakimś-tam terminie)
zarzucenie tej technologii?

--
Pozdrawiam  - Rafał