Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 2 karty graficzne na 4 monitory Jak?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 2 karty graficzne na 4 monitory Jak?
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Wed, 5 Jun 2013 01:15:04 +0200
Dnia Sun, 02 Jun 2013 12:20:13 +0200, Michal napisał(a):

> Ekhm - przypominam, że pisałem o PCI-E + PCI. Pomimo owczego pędu do
> usuwania PCI mobo nadal mają co najmniej 1-2 takie złącza.

Tylko z dostępnością kart graficznych na PCI, to już tak różowo nie jest…

(ciach…)

>   Ale to nie jest wielomonitorowość IMHO. Bo w ten sposób można do
> jednego podłączyć rozdzielacz i upierać się, "że mam kartę 50
> monitorową. Każdą kartę, a przy złączach cyfrowych to nawet strat
> jakości nie ma.

OK - niech i tak będzie. Bywają zastosowania, gdzie taka
pseudowielomonitorowość się przydaje. :)

>       Ale tu właśnie zaczynają się problemy o których pisaliśmy -
> przejściówki, pie* się z wystającymi kablami i złączami, potencjalne złe
> kontaktowanie, cena, wymiana monitora  - to są problemy.

Przejściówki mogą być, ale nie muszą. W znanych mi kartach posiadających 4+
wyjść monitorowych jest to D-Sub, DVI i DisplayPort lub w ogóle same mini
DisplayPort na przykład. Gdzie tu się

> Jakby nie można było zaszyć w kartach za coraz częściej 1-4k zł normalnej
> obsługi 3 monitorów na najpopularniejszych wyjściach.

Normalna jest. Gorzej z jednoczesną. ;D

> Nie uwierzę ;P

Trudno. :D

> Albo uznam że otaczasz się gadżeciarzami. Nie zapomnij im powiedzieć że
> już nie są "trendy" bo teraz modne jest połączenie przez
> Thunderbolt/Lighning czy jak to światełko się nazywa (nie chce siegać mi
> się teraz do googla) ;>

Nie. W sporej maści DTPowcy. Jak kupują takiego EIZO ColorEdge, to tam
często i gęsto DisplayPort po prostu jest.

> A serio - nie wywala kilkunastu monitorów i nie polecę kupować nowych
> tylko dla złącza DP skoro jestem z dotychczasowych zadowolony, a jak
> patrzę na cenę przejściówek aktywnych to zdrowy rozsądek mówi, że ktoś
> tu robi kogoś w konia.

Tu się zgadzam. W takiej sytuacji też bym się za drugą kartą graficzną
rozglądał.

> /me cicho płacze w kąciku ;)

:D

> Litości - to nazywasz monitorem? 20" w 16:9 z 900 pikselami w pionie?

Whatever. Ktoś tu pisał, że >90% modeli AD 2013 nie ma DisplayPort, a z tym
złączem są tylko topowe, raczej drogie modele. I to nie byłem ja. :D

> Bleh - to już od czasów starożytnych używałem 1280x1024 nawet na
> starych, wypukłych CRT 17" (Samsung 750P itp) a Ty w 2013 r. dajesz 900
> px w pionie. I do tego ballmerowska jebitna wstążka. Widziałem
> dziewczyny piszące na czymś takim na netbokach - zostaje z 10 linijek
> tekstu. Tylko szare mydło i się ciąć. Pisaliśmy o monitorach, a nie
> wyrobach monitoropodobnych ;)

Wstążkę zawsze można zwinąć. Że 95% typowych użyszkodników ma o dostosowaniu
interfejsu pod swoje potrzeby mierne pojęcie, to mnie nie musisz
przekonywać. :D

(ciach…)

> 1. Nigdy nie kupuje się najtańszego moinitora. To się zawsze mści.

Wiem. Sięgnąłem do cennika w celach orientacyjnych. :)

> 2. Nie widzę powodu do wymieniania całej kolekcji monitorów dla DP tylko
> po to by producenci podziwiali słupki sprzedaży.

I tu całkowicie popieram decyzję. :D

[ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwają w sobie potrzeby  ]
[ twórczego spędzenia wolnego czasu. Za to będą podniecać się najnowszymi  ]
[ pastami termoprzewodzącymi.           (Alvy Singer, pl.comp.os.advocacy) ]