Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 2 karty graficzne na 4 monitory Jak?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 2 karty graficzne na 4 monitory Jak?
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sat, 1 Jun 2013 22:02:19 +0200
Dnia Wed, 22 May 2013 13:12:26 +0200, Michal napisał(a):

> 1. cena (mając już zazwyczaj jedną kartę i nikt nie będzie na tym grał)

To tutaj akurat tak różowo nie jest. Szczególnie, jeżeli ktoś posiada płytę
z jedny PCI-Express x16.

> 2. odpowiednie monitory/przejściówki aktywne

Tu bywa owszem - różnie.

> Też mam radeona z tej samej serii 7800 z 2x DVI (w tym jedno DVI-I z
> przejściówką), HDMI i normalnej wielkości DP i podłączenie więcej niż 2
> monitorów nie nazwałbym w większości przypadków bezproblemowym.

To jest bezproblemowe. Jeżeli nie masz aktywnego połączenia, to uzyskasz co
najwyżej klonowanie obrazu (też może być przydante). Jeżeli chcesz mieć
niezależny obraz na więcej niż dwóch monitorach - połączenie po DisplayPort
musi być z tych aktywnych. To naprawdę nie jest wielka filozofia.

> No właśnie. Nie znam nikogo, kto miałby w domu teraz monitor z wejściem
> DP, mimo że złącze istnieje od ładnych paru lat.

Tu wkraczamy na grząskie pole. Bo ja mógłbym Ci napisać, że nie znam nikogo,
kto kupując w ciągu ostatnich dwóch lat monitor nie wybrał takiego, który
akurat DisplayPort ma. I co mi zrobisz? :D

> Jak rozejrzysz się po sklepach to też przekonasz się że >90% modeli AD
> 2013 nie ma DP. Z tym złączem są tylko topowe, raczej drogie modele
> monitorów.

http://www.komputronik.pl/product/170346/Sprzet_komputerowy_/Peryferia/20_HP_LA2006x.html
- 578,60 PLN. Jeżeli to jest topowy, drogi monitor, to ja idę swój przytulić
i cicho zapłakać w kąciku. :)

Ale masz rację, że modeli wyposażonych w DisplayPort czy w ogóle - w inny
komplet złącz niż D-Sub / DVI / HDMI jest mniej. Tak rzucając na szybko
okiem po cenniku Komputronika, to w ofercie mają:
- monitorów LCD - 353 modele
- monitorów LCD ze złączem DisplayPort - 68
Około 20% to jednak nie jest wcale tak mało szczególnie, że cena najtańszego
modelu z tym interfejsem, to - jak wspomniałem - około 600 PLN brutto.
Najtańszy LCD w ofercie w ogóle - 319 PLN (wyprzedażowy).

[ Toast: Za alkohol, przyczynę i rozwiązanie wszystkich problemów na       ]
[ świecie.                                                 (Homer Simpson) ]