Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Firma Epson i potyczki z drukarką...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Firma Epson i potyczki z drukarką...
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sat, 1 Jun 2013 22:02:19 +0200
Dnia Thu, 30 May 2013 21:21:46 -0500, Pszemol napisał(a):

> Nie ma żadnych komunikatów o błędach.
> Drukarka udaje że jest wszystko OK.
>
> Próbowałem dziś robić adjustowanie głowic - drukarka
> wydrukowała cztery rzędy brązowo-beżowych kwadracików,
> po 7 w każdym rzędzie, i pyta mi się który kwadracik ma
> najmniej ciapek i zniekształceń... Pyta się który, a ja nie wiem
> jak odpowiedzieć bo mogę wybrać tylko cyfrę a kwadraty
> są niepodpisane. Domyślam się, że powinny być podpisane
> czarnym kolorem, który się nie wydrukował po prostu.
>
> Ja to zaczynam mieć nadzieję, że trzecia drukarka jaką mi
> przyślą będzie mieć ten sam problem i będę miał dobrą
> [...]

Dobra - to może inaczej. Zaznaczam, że to wszystko bardzo daleko idące
domysły i diabli wiedzą, czy cokolwiek z nich ma sens, ale może i tym tropem
warto pójść.

Po pierwsze primo - sprawdziłbym wszystkie tusze i instrukcje do nich,
odnośnie zdjęcia zabezpieczeń transportowych / pakowawczych. I zdaję sobie
sprawę, że może to robiłeś dziesiątki razy, ale również zdaję sobie sprawę,
że wystarczyła jedna zmiana w tych naklejkach / whateverach od grudnia 2012
i już działanie na pamięć może się mścić.

Po drugie primo - sprawdziłbym zgodność z instrukcją miejsc instalacji
wszystkich cartridge'y z tuszem. Może, ale to bardzo może, wstawiłeś zamiast
black foto zwykły black? Mówię - daleki strzał, ale też się trzeba upewnić.
Jak przy taśmo/zworkologii swego czasu. :)

Po trzecie primo. Zrób po kolei drukarkom (wszystkim) reset do ustawień
fabrycznych. Na wszelki wypadek.

Po czwarte primo.  Sprawdź wersję firmware drukarek. Wszystkich - zarówno
posiadanej przez Ciebie, która w końcu zaczęła wierzgać, jak i nadesłanych
przez Epsona. Jeżeli istnieje taka możliwość oczywiście.

Po piąte primo. Sprawdź w manualu / na stronie listę materiałów
eksploatacyjnych i ich product number. Sprawdź product number na
odpowiednich zbiornikach z tuszem: zakupionych przez Ciebie, jak i dosłanych
z drukarkami. Gdyby się jeszcze okazało, że masz jakieś stare zbiorniki, na
których wydruk był poprawny i da się odczytać dla porównania ich product
number - byłoby pysznie.

Po szóste primo. Sprawdź datę produkcji zbiorników z tuszem. Zarówno tych
zakupionych, jak i dostarczonych z kolejnymi drukarkami. Tak - wiem, że
kolorowe fragmenty testu wychodzą bez problemów, ale sprawdź.

Nie wiem, czy w tuszach do tej drukarki stosowane są jakieś chipy. Istnieje
niezerowa możliwość, że tak jest. Hipoteza brzmi: w trakcie produkcji
zbiorników z tuszem (być może tylko podstawowego czarnego) w danym chipie
coś zmieniono, a Twoja drukarka ma taką wersję firmware, która tej zmiany
poprawnie nie rejestruje. Być może też nadesłane drukarki zastępcze to też
jakieś egzemplarze poserwisowe, z tą samą wersją firmware - i stąd problem.

Jeżeli zastępczych drukarek nie podpinałeś do komputera / sieci, tylko od
razu sprawdzałeś autotest, to nie ma bata - jakikolwiek błąd w sterownikach
nie miał jak „skazić” tych urządzeń. To tak odnośnie tropów Pączusia
Malinowego…

Co bym zrobił? Dokumentację fotograficzną odpakowanych i odbezpieczonych z
transportowych wkładek tuszy, drukarek, instalacji tuszy w drukarce i
wydrukowanych stron testowych. I taką pigułę dosłał serwisowi Epsona. Jeżeli
wszystko robisz zgodnie z manualem - nie ma siły, problem jest w elektronice
/ wbudowanym oprogramowaniu tego sprzętu.

Jeżeli kolejne dosyłane drukarki będą robić ten sam cyrk - wyślij
zgromadzoną, rozbudowaną pigułę z dokumentacją do Epsona i do paru
poczytnych serwisów internetowych. :)

Prawdę mówiąc - pierwszy raz czytam o takich cyrkach z Epsonami, ale faktem
jest, że do tej pory miałem do czynienia z nimi dość rzadko, a jeżeli już,
to z serią Stylus Pro.

[ Alkohol nie rozwiąże twoich problemów. Ale z drugiej strony... mleko     ]
[ też nie.                      (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]