Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Dysk WD Scorpio Black WD7500BPKT i tryb idle

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Dysk WD Scorpio Black WD7500BPKT i tryb idle
From: mk4 <mk4@dev.nul>
Date: Fri, 10 May 2013 20:12:56 +0200
Witam!

Uzywam urzadzenia jak w temacie jako dysku zewnetrznego w obudowie z interfejsami USB i eSATA. Wczesniej poczytalem o problemach dyskow WD z trybem idle ale nie sadzilem, ze dotyczy to tez serii black. Niestety moj dysk przechodzi w tryb idle (czas - kilka minut). Jest to bardzo wkurzajace bo jak chce cos zapisac albo przewinac strone w dokumencie to przez chwile wszystko wisi zanim dysk sie nie rozkreci.

Chcialbym aby najlepiej dysk w ogole sie nie zatrzymywal (albo dopiero dajmy na to po godzinie bezczynnosci). Niestety wszystkie narzedzia jakie znalazlem nie dotycza serii black - sa do green, red.

Jest jakis sposob, zeby go zmusic do ciaglej pracy. Tak jak jest doprowadza mnie do szalu.

Dysk zachowuje sie tak samo niezaleznie czy podlaczony jest przez USB czy przez eSATA. Nie jest to raczej kwestia ustawien systemu bo inne dyski na maszynach w ktorych go uzywalem nie zatrzymuja sie. Zreszta w ustawieniach systemu mam, zeby nigdy nie zatrzymywac dyskow.

Jak rozwiazac problem?

--
Pozdrawiam,
mk4