dziwny problem z dyskiem w laptopie

Autor: quent <xx_at_xx.com>
Data: Mon, 15 Apr 2013 14:13:45 +0200

Mam problem z dyskiem w laptopie HP Compaq nx6110.
Postawiłem w nim system od zera. Dysk przy instalacji sformatowałem na
NTFS, po czym poszedł system i kilka podstawowych programów.
Formatowanie trwało jakby dużo dłużej niż normalnie ale potem szło już
dosyć sprawnie.

Problem pojawił się gdy chciałem uruchomić to co instalowałem.
Baaardzo wolny odczyt... przestoje i nagle rusza... po chwili znów
przestój itd.

Oczywiście wszystkie sterowniki (poza modemem) ze strony producenta
zainstalowane. Manager urządzeń nie zgłasza problemów.
W biosie nie widzę nic co mógłbym przestawić/konfigurować w kontekście
dysku. Był tam jedynie test dysku, który przeprowadziłem - wszystko ok.

Test w HD Tune potwierdził moje obawy o słabym odczycie choć reszta OK:
www.elipsa.info/test/dysk/1.PNG
www.elipsa.info/test/dysk/2.PNG
www.elipsa.info/test/dysk/3.PNG
www.elipsa.info/test/dysk/4.PNG

Innym softem także robiłem benchmark i także zapis OK ale odczyt
momentami dobry a momentami bardzo nikły.

Do kompa przed instalacją włożyłem nowe (używane) ramy - 2x1GB.
Everestem robiłem test ramu i wszystko gra.

Jak myślicie, co robić? Szukać nowego dysku czy może jest na to jakaś rada?

Z góry dzięki za rady.

--
Pozdrawiam,
ElipsaDesign: www.elipsa.info