jaki dysk 2,5" wewnętrzny czy zewnętrzny?

Autor: <miniu82_at_gmail.com>
Data: Thu, 11 Apr 2013 07:42:03 -0700 (PDT)

Witam

przymierzam sie do zakupu dysku twardego (nie ssd) napewno ma miec 2,5" i pojemnosc 0,5-1 TB. Ma to byc magazyn na zdjecia i filmy. Na dzień dzisiejszy na zadnym z komputerow nie posiadam USB 3.0. Interesuje mnie szczegolnie predkosc zapisu. Chcialbym by dysk zapisywal dane w przypadku plikow jpg o wadze 3/5 mb z predkoscia 5 mb/s a filmy >= 10 mb/s.

czy jest sens kupowac dysk wewnetrzny i wrzucac go w kieszen skoro i tak bede podpinal go przez USB 2.0? Zauwazylem ze dyski wewnetrzne maja znacznie lepsze parametry m. in. czas dostepu ale nie wiem jak ma sie ten parametr przy podpinaniu dysku przez usb 2.0

dzieki za sugestie