Re: Temperatura HDD

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue, 9 Apr 2013 19:46:14 +0200

"m4rkiz" kk1d7l$eqs$1_at_dont-email.me

> jestes pewien ze nie trzeba mu udroznic radiatora lub doprowadzic wentylator do uzytku? 55 stopni to raczej sporo a biorac pod
> uwage te kilka watow ktore wydziela sie na dysku to byle przeciag w obudowie powinien zalatwic
> sprawe...

Gdy odkurzam mieszkanie, odkurzam też notebook -- a odkurzam
niemal codziennie. Zazwyczaj jest (na AirFlow) nieco ponad
40 stopni Celsjusza, teraz jest 42. Sam CPU dochodzi często
do setki, gdy jest mocno obciążony.

Na dysku są najwyraźniej tylko 2 badblocki oddalone od siebie
niestety o wiele GB. Oba powstały tam (i wtedy), gdzie były
używane partycje systemowe z WXP. Na dodatek jeden powstał
tam, gdzie raczej nie pisałem w czasie noszenia notebooka.
Błąd objawił się bardzo boleśnie -- nie mogłem zmieniać
ustawień karty graficznej, przez co miałem utrudniony
dostęp do ,,nowoczesności XXI'', jaką jest DVBT, do
której mam dostęp dzięki tunerkowi wpiętemu do USB
i dużej antenie siatkowej -- w czasie oglądania TV
komputera nie noszę a ustawień karty graficznej
nie ruszam bez powodu i tym powodem jest zwykle
tunerek DVBT. Drugi błąd objawił się trudnościami
w korzystaniu z dysku.

,,Fabryka'' wstawiła dysk WDC o pojemności 250 GB
z 5400 rpm, teraz jest tutaj Seagate 500 GB z 7200 rpm.
I ten WDC wytrzymywał wyższą temperaturę niż wytrzymuje ten Seagate.

Najwyraźniej tez WDC był odporniejszy na uderzenia
niż Seagate, choć to Seagate z GForsem.

-=-

Moim kolejnym kandydatem będzie chyba dysk firmy
Hitachi -- wcześniejszej rywalki firmy Seagate.

-=-

Jak na razie -- najwięcej można utracić w wyniku złego połączenia
USB na dyskach zewnętrznych łączonych poprzez USB. I nie o to chodzi,
że mam uszkodzone gniazda w notebooku, bo te jednak są całkiem dobre
pomimo wielokrotnych uszkodzeń. Gniazda w dyskach (bardzo delikatnie
używane) są zbyt słabe.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'