Re: Anatomia upadku hdd

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun, 7 Apr 2013 17:13:21 +0200

"mappl" 5161596d$0$1246$65785112_at_news.neostrada.pl

> Może objawy były, w postaci pogarszających się wyników SMART, tylko dysk działał? Jeśli faktycznie nie, to dysk był stuknięty - i
> tyle. Włączony lap mógł być przenoszony, ze zmianą położenia poziom na pion podczas pracy dysku. Wystarczy, żeby zaorać talerze.

Ja to robiłem setki razy z notebookiem, a mimo tego dysk nie jest
w makabrycznie złym stanie. Natomiast dysk netbooka (którym
nieraz uderzyłem, którego odpalałem po przyjściu z ,,dworu''.
którym wywijałem -- nadal jest sprawny. :)

> Mógł też być odpalony po przyniesieniu ze dworu. Ja tak parę tygodni temu załatwiłem dysk. Włączyłem peceta bezpośrednio po
> wniesieniu z wychłodzonego samochodu i zaczął mocno stukać głowicami. Teraz ma badblocki i jest wykrywany przez bios po kilku
> resetach.

Nawet loty :) komputerowe ;) niekoniecznie niszczą takie (2.5 calowe) dyski.

-=-

Ja jednak jestem niezadowolony -- miałem dyski z GForsem a jednak
mam utratę danych. Na szczęście błędy (dwie partie) powstały na
partycjach systemowych, czyli pokopiowanych wielokrotnie. Nie
chcę już GForsów -- IMO strata pieniędzy.

Prawdziwe straty są jednak efektem ,,mądrości'' M$ -- puchnięcia
Folders.DBX z OE oraz mojej niefrasobliwości, czyli ponadmiarowego
kasowania. ;) Na szczęście pomimo tych dwóch powodów nie straciłem
niczego poza czasem, którzy rzecz jasna też jest bardzo ważny.

Na szczęście zwykle te straty czegoś mnie uczą i w efekcie
nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'