Re: Zworki na biosie

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Mon, 1 Apr 2013 00:40:45 +0200

> Raczej ta blokada jest teraz programowa, dostępna z poziomu ustawień CMOS.

Kiedyś widziałem płytę która "Bios write protect" miała realizowane i zworką
i opcjÄ… w biosie (ot taki "dual protect").

Jak pamiętam widziałem to w jakiejś budżetowej płycie AM3 (na 760G), to był
chyba jakiÅ› Asrock lub MSI.
A jak nie znajdziesz to jak już napisano weź płytę Gigabyte z dual-biosem
(obecnie nawet budżetówki GB mają ten feature). Wtedy jak bios ulegnie
uszkodzeniu (od wirusa lub nieudanego update) to automatycznie płyta
wystartuje z drugiego biosu (reflashując jednocześnie primary bios). W
innych płytach też jest możliwe odzyskanie biosu bez wizyty w serwisie z
programatorem (np. funkcja "Crash free bios" w płytach Asusa), ale jest to
już bardziej upierdliwe.