Cooler karty graficznej a wysokości slotów PCI

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 31 Mar 2013 22:19:27 GMT

Witam,

Pytanie pewnie proste dla większości, ale informacji nie znalazłem,
a bardzo wypadłem z obiegu w kwestii kart graficznych (kiedy
interesowałem się nimi ostatnio, miały ze 2 cm grubości i mało
kto zwracał uwagę na ich pobór prądu :)).

Mam płytę Asus P5G41M-LE, która ma raczej koszmarny układ slotów
PCI:
http://motherboards-reviews.com/ASUS/socket_775/P5G41-M/images/ASUS_P5G41-M_lpt_com.jpg
http://www.stuartconnections.com/9671-thickbox/ASUS-P5G41M-LE-CSM-Main-System-Motherboard-LGA775-uATX-G41-ICH7-DDR2.jpg

Zaraz pod PCIe x16 są kondensatory (podobnej wysokości) i PCI
(zauważalnie wyższe).

Pytanie brzmi: czy da się w to wmontować kartę graficzną z "pudełkowym"
coolerem? Zastanawiam siÄ™ nad m.in. Sapphire HD7770 Vapor-X. Karty nie
widziałem na żywo, o dokładnym zmierzeniu nie wspominając. Na zdjęciach
nie wyglÄ…da to dobrze...

Oczywiście jest sporo kart mniejszych (wystarczyłaby mi wydajność
HD7750) i nie mających tej "ścianki" od strony płyty (XFX HD 7700 Black
Edition), ale chyba żadna nie oferuje takiej ciszy jak Vapor-X :/
(pomijając pasywne, których się trochę boję przy takiej mocy).

pozdrawiam,
Kosu