Problem z sieciÄ…

Autor: dcim24 <dcim24_at_gmail.com>
Data: Fri, 29 Mar 2013 12:20:19 +0100

Witam,
Miałem prostą sieć w domu: modem z kablówki (Scientific Atlanta), do
modemu był podłączony router (Netgear MR 18), z routera wychodziły dwa
kable - jeden do komputera z Gigabyte GA-965--DQ6), drugi z płytą
Gigabyte na chipsecie Intel 31 (niestety, aktualnie nie mogę wydobyć
nazwy płyty). Wszystko chodziło pięknie do czasu...

Obecnie sytuacja wygląda następująco. Komputer podłączony do sieciówki
GA-965 normalnie łączy się z Internetem, połączony kablem pomiędzy
modemem i komputerem z GA-965 Å‚Ä…czy siÄ™ normalnie poprzez wbudowanÄ…
kartę. Drugi komputer nie łączy się poprzez bezpośrednie kabel--modem.
I tutaj nie ma połączenia. Robiłem różne układy, by wyeliminować
uszkodzenie. Wynik był taki sam - jeden komputer się łączył z netem,
drugi nie (połączenia sprawdzałem pod Windows 7 oraz Live Ubuntu).
Kupiłem kartę sieciową TP LinkTF-3200. Zamontowałem je poprawnie na
obydwu komputerach. Nie mogłem się połączyć z internetem w żadnym
przypadku (mowa o połączeniu modem-sieciówka, bez routera).
Zmajstrowałem także roboczy "na pająka", z zupełnie inną płytą), Brak
było połączenia z Internetem.
Stan rzeczy jest następujący: modem łączy się z jedną płytą główną i jej
wewnętrzną kartą. Nie łączy się poprzez dodatkową kartę lub z inną płytą.
Oczywiście robiłem rytuały typu wyłączanie modemu, ponowne uruchamianie
komputera itp.
Nie mam koncepcji co robić razem. Ciekawe jest, że we wszystkich
przypadkach karta pracuje poprawnie na oko. Chcę rozwiązać problem,
ponieważ mie to wkurza i brak logicznego rozwiązania.
dzięki
kb