Re: Dyski SSD Samsunga - testy

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Wed, 27 Mar 2013 21:45:02 +0100

> Na marginesie świętych potyczek o SSD zrobiłem eksperyment. Akurat
> wpadły mi w łapki 3 dyski SSD Samsunga. Kolejno:
>
> 1. SAMSUNG SSD PM830 mSATA
> 2. SAMSUNG SSD 830 series
> 3. SAMSUNG SSD 840 PRO series
>
> Wszystkie dyski o tej samej pojemności - 256GB. Pierwszy wbudowany w
> laptok Dell XPS 13 (SATA 3), drugi w laptok Lenovo IdeaPad Y460 (tu
> jest SATA 2), trzeci niewbudowany na razie w nic ale nabywca chciał by
> wrzucić go w Dell Inspirion 410 (tu tez SATA 2).

Czyli nic nowego że SATA2 trochę ogranicza SSD. O ile IMHO ten transfer
liniowy po 450-520 MB/s jest mało istotny i oscylowanie w granicach 250
MB/s przy SATA2 spokojnie wystarcza, to bardziej dla mnie istotnym
ograniczeniem jest zmniejszenie ilości IOPS w trybie SATA2 przy lokowym
odczycie 4K. Tym dziwniej wtyglÄ…da tu lepszy wynik normalnego 830 @SATA2
przy odczycie 4k, niż m830 @SATA3.

BTW:
Widzisz gdzieś w dobrych cenach dostępne jeszcze 830 64GB?

--
/MB