Re: RAM czy SSD

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Wed, 27 Mar 2013 01:27:42 +0100

W dniu 2013-03-25 10:58, Budzik pisze:
> Jako ze moj komp Athlon 3000 to już prehistoria - postanowiłem się
> przesiąśc na coś nowszego - c2d.
> Musze jednak kupić RAM bo mam w nim tylko 1GB.
> 2x 2GB kosztuje około 230zł.
Dlaczego tak drogo? 4GB ddr3 to jakieś 70zł netto. Czyżbyś patrzał na
(obecnie drogie) DDR2? Skoro przesiadasz się i tak, płyty nie zostawisz
starej, to dlaczego nie bierzesz takiej, która chodzi na tańszych i
szybszych ddr3?

> Lepiej wydać 230zł na RAM czy moze zostawić 1GB, kupić SSD i ustawić na nim
> SWAP i postawić system?
ZaleĹĽy jaki system, i co w nim robisz. Jednemu wystarcza 1GB ramu na XP
i program księgowy albo edytor tekstu, a drugiemu 4GB będzie za mało.
Jeśli przewidujesz jednak, że swap będzie używany - tzn ramu będzie za
mało - to będzie do kitu, jakikolwiek dysk byś nie dał, bo będzie on
wielokrotnie wolniejszy od ramu.