Problem z dłuższym startem systemu

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Thu, 21 Mar 2013 10:15:11 +0100

Witam,

Pisałem na grupę win-nt w tej sprawie lecz nikt nie potrafił mi doradzić
czy problem z jakim mam do czynienia jest programowy czy sprzętowy.
Zmieniłem całą platformę sprzętową w tym płytę główną komputera z Intela
(procesor I7) na Asusa Sabertooth 990FX R 2.0 (procesor AMD FX 8350).
Grafika to Geforce GT 640 (chłodzenie pasywne). Tak jak spodziewałem się
i wbrew zapewnieniom sprzedawcy, serwisów komputerowych i wszystkich
świętych: zawsze z Asusem musi być coś nie tak. Każdy jeden komputer na
Asusie jaki kiedykolwiek miałem (zawsze bardziej wypasione modele)
wykazywał mniejsze lub większe ułomności. Nigdy ich nie obserwowałem np.
na Gigabajcie czy Intelu.

Tym razem występuje może nie problem ale upierdliwość ze startem
systemu. W8 i budzenie z hibernacji zajmowało na Intelu 8s. Na Asusie
trwa 5s ... ale raz na kilka(naście) wybudzeń. Zwykle następuje to po
20-30s. Uruchamiam komputer - monitory czarne przez w/w czas. Inny
równie częsty przypadek: monitory startują natychmiast ale ekran
blokowania pozwoli się wyp... eee ... tzn zamknąć dopiero po tych
20-30s. Czy macie koncepcję co może powodować to opóźnienie i jak to
zdiagnozować?

--
Pozdrawiam
Marek